Friday, January 2, 2009

Sekali lagi



















Assalamualikum W.B.T.

Harap anda semua berada dalam keadaan kesihatan yang kuat untuk menghadapi hari ini.Dan seperti yang telah saya war-warkan di lembaran yang lalu bahawa hari ini 2 Januari 2009 iaitu hari kedua di tahun 2009 ini saya akan "membalas janji" saya iaitu igin ke puncak Bukit Larut dan alhamdulillah di atas pertologan seorang rakan lama ayah saya kami sekeluarga (abah, adik dan saya) dapat juga ke puncak itu hari ini.

Apabila dapat sampai di sana buat pertama kalinya setelah mengharung jalan yang hanya boleh dilalui oleh kenderaan pacuan roda "berempat" sahaja selama lebih kurang setengah jam dan sudah pasti kondisi jalan yang berliku dan kurang sempurna (saya hanya merasai pening dan loya ketika perjalanan pulang)saya rasa terlalu enak dibuai angin yang nyaman dan sejuk walaupun disebabkan oleh "global warming" menyebabkan keadan udara di udara di puncak tidaklah begitu sejuk berbanding dulu mengikut kata abah saya tetapi pada saya itu sudah cukup menyegarkan dan mendamaikan.

Dengan keadaan manusia yang tidak terlalu ramai disebabkan hari ini adalah hari bekerja dan musim cuti sekolah sudah sampai ke penghujung maka ini telah memudahkan saya dan adik mengambil gambar dari pelbagai sudut dan ceruk termasuklah di sini sebagai hadiah kepada Ismail yang gemarkan tumbuhan-tumbuhan saya segarkan mata anda dengan beberapa gambar berbagai bunga yang sempat saya ambil untuk tatapan anda (sayangnya sekarang bukan musim bunga tulip dan mengikut kata penjaga di situ tulip akan berbunga pada musim Tahun Baru Cinan nanti).Kepada saudara Ismail dengan ucapan:"uols akak seronok giler byk gilersz bunga mcm2 kat sini uols..:)"
































Sekian
Nurul Azliana a.k.a Buyui




































































6 comments:

cerana said...

salam..pemandangan yang sangat cantik

Warna-warna said...

wow...kenapa bahasa u agak berlainan kebelakangan ini??? hmmm..konpius..konpius...

Buyuiazliana said...

To Huzairi..ape salahnya kalau cuba berubah menjadi baik?sah2 tak baca terus komen ni...hehe!

Warna-warna said...

eh..biar laa...sajer je nak komen...huhuhu

Er Lang said...

Amaran: Penggunaan bahasa penoh di laman ini telah dan akan mengakibatkan kelemahan sistem saraf kepada pembaca!!!

Anonymous said...

la, apasal kali ni xde gambar mat salleh yang 'tuuuuuttt' tu b??
xbestla