Thursday, March 12, 2009

boleh komplen rupenye..

hari ni last day of school...and it is the last day for bebudak hadap ujian ....so mcm i cerita semalam memang sangap gile kan jage exam ...sume bende dlm kelas tu selagi boleh dibaca ..aku dah katam n including satu brochure (betul ke eja ni?) published by Jabatan Alam Sekitar..macam2 la isu alam sekitar..termasuklah open burning or pembakaran terbuka...

Apa yang menariknye kan...rupe2nya if we saw ade org wat open burning..(i mean not really big open burning cam bakau utan tu..yg tu mmg kena report la) uols can report to them so depa ni akan kena kompaun paling max 2 hibu hengget!

I mmg tak suke org baka sampah..especially kalau uols duduk kat kpg kan...ptg2 depa akan bakau samaph..zaman dulu2 nak halau nyamuk katanyer....tp ni zaman dah maju pon nak halau nyamuk lg kah?i mmg tak suke selain bau asap itew..membakar sampah ni membuatkan uols rase lg panas....then kalau kait2 ngn sains sah2 la leh menyebabkan global warming kan???

So persoklannya di sini..org depan umah aku ni ha....kerap benau membakau sampah petang ari..asap masuk umah aku..nak ngamuk org tua kan...kalau Mr I tu jd neighbour aku sah2 aku berparang dah...ini...adekah harus ku report bahawa pak cik ni wat open burnig..???sian lak kang kena denda....sakit..sakit....aku la sakit tu..bukan pak cik tu..uhuk!

P/S:congratS to our ex Head Prefect for 13 A1..Ms Allsya..anak org Thai (kalau Nina tau ni sah2 dia kata..anak Siam mmg pandai..hehe!)

Nurul Azliana a.k.a. Buyui

2 comments:

Er Lang said...

ooooo....nak berparang ngn aku lar??? ada ati nak berparang ngn aku....sebelum sempat ko cabut parang ko, aku dah lama letopkan umah mu!!! hahahahahah...tak main bakar2...terus lotop jer!
hm...bila la aku nk ade mood nulis balik kt blog aku ar..dah berkulat...memang stevie hanj dah sumpah ar....

Buyuiazliana said...

idea ko yang tandus ko salahkan hanj aku plak...