Friday, March 20, 2009

corat-coret

ini adelah kire mcm citer2 balik tabir sepjg i berada selama 5 hari 4 mlm di Sabah:

1. Segala2 ape aktiviti yang dirancangkan terpaksa ditukar di saat2 akhir kerana Mr TG terpaksa memulakan tugasnye di Sandakan, so tanpa ade dlm schedule lets Sandakan pada hari kedua.

2. Makanan laut di Sandakan..pergh..mmg superb..kepada sesiapa berada di Sandakan silelah mkn ikan bakar di Pasar Sim Sim (ye persekitaran kurang menyenangkan kerana kwsn pasar) dan cubalah ikan yang bernama "ikan baulu" (mcm terubuk tp kurang tulang dan isi tak selembut terubuxs..kecur tak?)

3.plan terpaksa lg ditukar keran Mr TG tidak dpt bercuti jd rancangan ke Kota Kinabalu semula pada hari ketiga bersama kerete terpaksa ditukar dgn bas (selama 4 jam dan jln yang sempit dan berliku kalah jalan porgie Kualo Pilah)..amazing race abes!

4. Disebabkan Mr TG tidak dapat menyertai ke Kota Kinabalu jadi tugasnya terpaksa dipikul oleh Mr TG Jr untuk membawa akak ke tempat2 sekitar KK dan Kundasang utk melihat puncak gunung (tgk jelah.. nak naik...?mau ade mati terbunuh karang)..scenery mmg class n superb!dan utk mendapatkan pandangan itew akak terpaksa bgn seawal 5 pg occay?

5. Mmg ari2 di sana akak bgn 5 pg (Mr I kagum kan..) yerlah kol 6 dah cerah..kira akak adelah org sesuwai duduk di Sabah..kalau di SP ...kol 9 a.m. ape itew???

6. Selama ni akak igt Shah Alam jek kata dgn roundboutnyer..di Sabah lg hebat uols....seperti 10 Shah Alam digabung2 menjadi satu..n ade certain2 roundbout ade gambo mcm2..seperti trademark lak (akan ade satu entry khas nanti ).

7. Tongkeng and chicken wing (org Sabah panggil sayap..haha!) bakar di Kundasang mmg sedap n Milo di pekan Nabalu mmg terbaek..(di sini hanjeng2 bebas ke sana ke mari seperti kucing..oh Stevie!)

8. Makanan si sana agak mahal berbanding di SP n kurang mahal sikit berbanding di KL dan pedas mereka..emm...baeklah pedaslah sgt!Next time i'll bring my own cili n sauce..lantak org nak kata aku kampung.

9. Disebabkan lappy ditinggalkan di SP makanya akak seperti seorg org gile nak berinternet..terima kasih di atas kehadiran telephone navigator Pak Arab yang terchenta jd bolehlah beronline dan balik ke KK terima kasih kpd pihak hotel kerana kasi akak pinjam PC mereka...walaupon berbayar..addict kan?

10. Belum lagi sampai ke SP akak sudah mendapat tawaran bercuti ke Damai Laut..yey!Thanks Elly..so next...lets Damai Laut..

P/S: bbrp gambar akak akan letak di lain entry ..sebab kalau letak in this entry karang Mr I tuduh aku meroyan lak wat entry pepanjang...

Nurul Azliana a.k.a. Buyui


2 comments:

@rep said...

jalan sakan u ols.. biler nak dtg tawau???

Buyuiazliana said...

arep-next time k..masa tu haruslah uols taburkan carpet bling2 jemput mak nanti..