Thursday, July 12, 2012

Hati dan jantung

Tadi aku lunch dengan my coll. then keluar la satu topik. Benda yg berkaitan memori and jantung. Coll aku ni byk membaca orgnya so dia byk la baca buku2 agama and sewaktu dengannya. Dia selalu la selit bila masa borak tu dgn apa2 ilmu yg dia dpt.

Dia ada la cakap tadi psl kisah rasulullah saw. Kalau sape still igt or sape baru nak tahu. Malaikat pnh bedah hati baginda (2x) utk kuarkan part itam (means perangai2 x elok) so baginda ni memang langsung tak ade benda2 yang tak elok kan? Then disebut hati. Tapi dr apa kawan aku td bgtahu hati tu actually is jantung.

And kebetulan kawan aku ni ckp ade jugak sekarang ni org buat research betul ke jantung ni ade main peranan effect kelakuan kita, sifat kita, or even memori. Benda ni kawan aku discuss la dgn wife dia (org yg relate dgn bidang2 research ni) thats why kadang2 kita tengok tv penerima organ jantung la kalau ikut kawan aku ckp tu (jgn plak korg tanya dah tu org yg terima kidney la, mata tgk hantu la) dia sedikit sebyk dia akan ikut behaviour penderma jantung dia. Mungkin la ade relations dia.

Kebetulan plak ( kwn aku ni byk nau kebetulan dia, haha) baru lps dia discuss pasal hal ni tetiba ade plak citer deejavu kt tv nun. Hmm.. Sll org ckp benda kt tv tu penulis dia amik dr experience org ye dak? Mungkin la.

Selalu plak kalau kaitan dgn sayang menyanyang saling percaya puncak kasih berpanjangannnnnnnnnnnn..... Mesti nk ckp "i heart you". Hahahaha! Padahal sah2 tau heart tu jantung. Apesal org sll relate hati tu heart? Walaupn kita tau sah2 hati tu liver. Related la tu jugak. Hati-jantung-hati. Kot?

Jantung pisang memang sedap. Tetiba.

Buyui

2 comments:

jejaka anggun said...

aku x faham apa sebenarnya yg ko nak sampaikan.

Anonymous said...

makan hati berulam jantung. yea, dah boleh comment dah...