Sunday, December 29, 2013

Ayong's ferrari

Cuti Krismas ni aku berkesempatan balik kejap walaupun pada mulanya aku macam malas nak balik, but knowing me yang tak boleh ramai sangat tanya "tak balik ke?", "cuti buat apa". kitaorg balik ni, tak balik ke?", terus aku cek tiket online zas terus bayar.  

Dah semua balik so jumpalah si Kenit ni.  Lama juga tak jumpa dia.  Dah pandai dah cakap bahasa yang kita boleh paham.  And surprisingly he can sebut my name as Ayong , tanpa diajar.  Perasaan dia sukar digambarkan.  Even satu benda pun aku tak beli kat dia boleh tetiba dia cakap mainan hasil dia pow Tok Ibu  dia (yang dia panggil as Abu) dekat 7e tu dia cakap Ayong yang beli. Kahkahkah. Sentap tok ibu. 

And dia pun dah pandai kenal tuan punya kereta. When I point to my CLK he said "Ayong", dekat kereta bapak aku he said "Atuk" and to his mum's car "Ami".  Bagus.  Mesti sel otak dia merengsa-rengsa di segenap ruang.

Tadi mak dia melaporkan, bila lalu satu ferrari ni mak dia tanya la . 

"Kereta sapa tu?"

And he said " Ayong".

Yes!

Walaupun aku tahu asal sebut word car tu mencanak- canak sel otak dia ingat nama aku.  Waima lori tercabut tayar pun kalau tanya kereta sapa pun dia akan sebut Ayong.  Fedulik ah!

Buyui

No comments: