Tuesday, December 31, 2013

Mana nak cari lagi 5?

Tadi aku berborak dengan N.  Dia boleh bagi aku satu bahan lawak paling lawak sebagai penutup 2013 ni. Memang merah muka aku tahan gelak takut orang kat ofis cakap aku gila.  Si N yang memang tak berapa nak kenal pelakon Malaysia ni (bukan main- main tapi memang betul) dengan tak bersalahnya tanya aku siapa tu Wan Maimunah sebab dia pelik kenapa TV pada TENGAH HARI ahad yang lalu nak siarkan cerita perempuan tua kahwin.  LOLS. 

Bila aku cakap tu pelakon and asked her tak kenal ke? Dia cakap dia tak tahu lainlah kalau Wan M tu berlakon dalam LOTR.  Aiyo la Nina.  

Tu bukan lagi topik utama aku cuba nak sampaikan .  Selain dari lawak tu yang buat gelak aku masih bersisa ni, tetiba minah ni bagi aku satu statement yang pada mulanya dia minta aku teka nisbah lelaki Malaysia kepada perempuan di Malaysia ni.  Koser aku nak teka dia pun bagi tahulah;

106 : 1

Dan as researcher (yang apa saga topic mesti nak gali lebih kepada merepek sebenarnya kami pun menganalisa ;

Nina : Dari 106 yang islam maybe 60 orang.  Dari 60 orang tu maybe gay and nyah 20 .. so ada lagi 40 orang. Then drug addict 10, tinggal la 30

Aku : Dari 30 tu laki orang maybe 10, then tinggal la 10 orang.

Dari 10 tu pulak 5 orang maybe workaholic tak fikir nak kahwin kan. So tinggal 5 je available.

Soalan : Ingat senang nak cari 5 orang dalam Malaysia ni. Maunya dia ni cikgu keje dok kat Sabah pendalaman yang 6 bulan sekali je boleh keluar bandar, mana nak carik? Umpama mencari semut di pasir sahara nun. Githew.

Haha. I can just forget about it.

Happy new year!

Buyui



No comments: