Wednesday, May 6, 2009

bad service,place or people itself?

This time i nak kupas for one issue....it's about goverment spital...maafkan sekali lgi kalau ade pihak yang terasa...tp ini hanyalah luahan pendapat PERIBADI i ...(kebetulan tgk isu yg diutarakan on 360 td.."perkhidmatan di hospital kerajaan")

1. ngikut satu Dr di one of hospital said some people try to take for granted wif emergency room..what is he trying to say is people who is even not in emergency case still nak pergi emergency so because of kakitgn tak rmi menyebabkan this people kene tunggu lama n ade la komplen~for me...kalau yg dtg makcik2 kpg ke...org miskin ke adakah mereka tu tau kewujudan n fungsi of jabatan pesakit luar n do they know the differnt wif ER??

2.and dari sudut lain pulak...for those yang mampu or maybe mmg ade insurans sume.. boleh dikatakan most of them dah tukar ke private hospital di mana mmg tak dinafikan service dia tip top...[akulah yg kata]~tp malangnya dah pandai dah spital ni pikir duit n untung je so mesti kita ade pernah denga kan apsal sakit demam besa je tetiba apsal bil melambung spi tak masuk dek akal..?

3. so for those yg mmg tak mampu or mmg govermant servant nak tak nak mestilah diorg kena hadap gomen spital gak...tp service tu nan ado...(sampaikan kes asma nak pakai benda sedut gas tu nak kena tunggu berejam ape ke halnya???mau nazak ke mati ke ape cer???)

4. so kesimpulannya for me la..if people yang mmg kerja di spital gomen ni please change ur attitude (back to niat uols memandangkan mmg keje uols nak berkhidmat utk manusia kan...??) so kerjalah ngn elok...kalau in other words is well manage everything will be ok....most people must want the best for their life rite???)kalau service uols bagus mesti kitaorg nak gi punye....nak2 kalau free.....tp sumtimes pesakit pon ade gak salahnyer..maybe it depends to people attitude jugak kot..tak ira yang member service or menerima service [tiada kaitan dgn service bertukar tgn tu erkk...]

5.tp setkt ini sejak ape yg telah terjadi atas Arwah mama dulu n definitely it's related to them makes all of us serik dah nak pki goverment hospital service ni...~it happens in front of my eyes ok...gosh!


P/S:sebab tu my bro's fren tak anta mak dia ke situ.. masa makcik tu kena strok aritu..kalau tak apelah naseb mak cik tu??hmm.....


Nurul Azliana a.k.a. Buyui

6 comments:

azataq said...

buat masa ni kalau aku kena attack asma..mmg aku ok jer xda masalah...tp yg x best nyer ngan nurse2 n MA2 yg ade tuh...mmg kalau depa aku x berapa nak suka ler...tp for doc aku paham dorg pun penat...byk sgt pesakit yg x perlu nak ke ER pun...almaklumlah...aku ni rjn gak ke spital..tp kekdang tuh aku refer to swasta gak...xpecially bila aku nak rujuk pakar tuk anak aku..sebab kat gomen nih...ayak..mmg letih ler nak tunggu...cam sekarang..sebab hari tuh aku bersalin kat gomen...pastu ada ler agak x berapa nak best..sampai sekarang aku kena rujuk pakar gomen..bosan sungguh walau 6 bulan sekali...bkn buat apa pun..cek cam aku cek kat klinik kesihatan jer...tunggu punya lah lama..tp yg masa aku antar kat an-nur sebab nak tau kenapa dia dengkur kuat..mmg excellent..i like..walau pun dgn air liur dah kena dekat 200 kan..tp mmg berbaloi..itulah masalah pakar gomen ni...sebabnya kita byr murah...dorg pun buat ler khidmat yg plg murah...pastu kalau x ckp apa masalah..xde nyer dorg nak tanya..so bila aku jumpa pakar pediatrik tuh mmg aku rasa masa untuk aku membuang masa...tp i suka doc kat an-nur tuh...pakar ENT..ensem yuuu

Buyuiazliana said...

mak aii komen...leh wat ko nyer entry sendirik...hehe!tp oklah tu...ade betol kata ko shirley duncan oii...(ko kan mat saleh??)haha!

jejaka anggun said...

hmmm... spital kerajaan ker swasta ker....
pokok pangkal doktor n misi yg bertugas...
kalo bertugas cam hampeh
org x sakit pun leh mati!

Buyuiazliana said...

jejaka-u're right....so people itew kena berubah....

azataq said...

specially untuk staff nurse yg baru mkn gaji tuh...mmg over..mentang ler gaji terus bup...kat 2k...keja cam x ok...pemalas...walau adik ku adalah staff nurse jugak kan...nasib ler...mak mentua aku bekas nurse jugak..hehee

Buyuiazliana said...

nurse dulu ngn skang lain...mcm cikgu gak [tetiba kan??]