Sunday, April 15, 2012

Pengalaman aku masa gegaran haritu, dah lepas banyak hari baru nak cerita

Sambungan dari kisah cuti aku aritu.........

Disebabkan idea adik aku yang sememangnya kerja nak perabih duit bapak aku je (eceh! nak bunyi aku ni anak solehah, padahal sama je, ptui) so makanya aku dengan family ke Langkawi.

Tapi tu la dia ye, this time plan ke Langkawi macam tak sedap otak je, nak jadik cerita gempa dekat Acheh tu jadik elok time hari sama aku sampai. Hah! Kan cuak dah bunyinya!!

Aku je rasa goyang- goyang tu, memula as usual la rasa pening- pening tu aku ingat aku kena darah naik ke ape kan (macam report orang yang rasa dalam paper tu) , tapi family aku lain- lain tak pulak rasa goyang tu. Aku pun tak sure aku yang dipilih merasa goyang tu sebab aku ni bawah lindungan Allah ke, ke Allah nak bagi aku insaf . Hanya Dia yang tahu.

Nasib baik jugak sebab masa aku pilih nak book hotel aku nak amik kat Pantai Chenang tu, sekali harga tak affordable, so aku amik la hotel baru kat area Kuah actually dia motel. Rega dia RM 60 je semalam for standard room . So kalau dah RM 60 ye semalam ko kena la tahan bilik jenis tak kedap bunyi, bunyi budak lari la jerit la , sampai bunyi vacum pun aku cuak ingat bunyi siren amaran tusnami. Pftt. 

Jadi tips untuk korang, nak murah amik la motel ni, tapi jangan la expect bilik RM 60 suasana dia macam RM 600 ye. Oh ya, room dia semua ok, cuma tak kedap bunyi je. Haipp...aku dengar bunyi orang bising je, bunyi2 lain tak ada. Hahahah!

Petang tu kitaorg still keluar jugak, niat dia hati nak tengok sunset la konon...sunset apanya, karang elok ko tengok sunset tak pasal- tak pasal ombak mengganas tak ke abeslah...???? Itupun jenuh puas la mencari ape lagi yang tempat yang boleh pergi nak elak ke pantai la kononnya..pusing- pusing sampai jugak ke pantai. Siap ada anggota JPAM tahan la tak bagi pergi pantai. Cuak kan? Tapi esoknya aku tengok report kat satu paper ni, dia tulis ramai2 pelancong cuak lari ke tempat lapang, kawasan pantai abes kosong sebab gegaran area time sama aku ada kat situ. Adik aku pon pelik, ye ke kosong masa aku kat situ ramai lagi je ada kat situ, dah yang aku nampak tu orang ke ape? Paper pun kan kot ye nak tulis report.... propa sangat tau!

Berbalik pada cuak aku tu, aku terpikir kalau la aku ni jadi duduk kat area pantai mau berangkut ramai- ramai naik kereta pick up tu macam kat Phuket tu. Lepas tu cari hotel sah- sah penuh mau ade yang tidur masjid je karang. Hahahah! 

Alhamdulillah semuanya selamat, walaupun malam tu aku tidur tak lena, kejap- kejap jaga..kejap- kejap jaga, lepas tu hazab gila berdebar nak balik ni nak kena naik feri. Gila experience la. 

Amik ko nak cangat cuti kan...amik.

Pic nanti la kalau ade yang elok aku share. Kalau tak..tak payah.

 Buyui

No comments: