Monday, December 23, 2013

Kami mahukan entry yang boom!

Tetiba aku ada idea nak membebel harini.  Hehehe.

Aku tau bukan ada orang baca pun.  Kalau ada terima kasih la ye kepada korang yang menjadikan blog ni macam kes terpencil korang. Err.. aku rasa macam tak related je word terpencil tu tapi aku suka pulak nak sebut. Hahah. Korang nak tahu ada orang yang aku kenal yang sebaya aku (nak kata aku masih muda sila la paham point ni) still lagi pakai ayat- ayat Melayu buku. Bukan bahasa pasar ye, ayat buku ikut skema BM SPM tu.  Bukan sahaja pertuturan seharian, malahan bahasa SMS jua.  Jadinya aku belajar kes terpencil ni dari dialah. LOL.  Bila diselidik dia adalah salah seorang pemidato. pendebat dan seangkatan dengannya waktu sekolah dulu, malah pernah wakil sekolah peringkat negeri rasanya dalam penulisan bahasa melayu. Hmm patutlah.  Tapi bagus juga ada orang macam ini lagi zaman sekarang ni walaupun aku rasa selalu pening- pening bila berbual (yes, dia gunakan perkataan berbual instead of berborak, ko mampu?) sebab banyak kosa kata aku kena hadam dan mampu merasakan aku ni patut ambil balik BM Paper Julai lagi.

Eh, dah tersasar. Aku nak cerita, lately ni seperti mana yang kita rasa blog ni dah semakin hambar.  Especially blog korang tengah baca ni, yang maybe korang jumpa semasa tengah google kata cari yang eh malaslah aku nak sebut sebab selalu keywords selalu tak kena gaya dengan entry aku.  Kalau korang rasa hambar aku pun begitu jua, bukan sahaja hambar dengan blog sendiri malahan blog yang selalu aku jamu mata dan sanubari (gituuu) di setiap hari. Serius aku dah bosan.  Tak ada entry yang boom pada aku.  Isi tetap sama. 

Dulu boleh dikatakan aku teruja jugalah bila blog pilihan aku ada cerita- cerita baru tapi walaupun dihidangi dengan gambar- gambar anak yang cute pada mata ibunya (bak kata mak aku dulu "semua baby cute sape punya baby tak cute?") , gambar bercuti ke sana sini sampai gambar beratus keping tapi different angle orang tetap sama memakai baju yang sama di waktu yang sama,  gambar makanan yang menggiurkan (ok ni still lagi aku ada nafsu untuk kutatap) , cerita pasal bf/tunang/laki tak habis-habis umpama di dunia ini hanya merekalah adam dan hawa bak aaron aziz si pilot dan nadiya nissa dan lain- lain cerita termasuklah pasal cerita gigi patah pun nak cerita disertai gambar gigi karat baru kena cabut pun letak. But sorry , I think it's my problem not yours sebab tu blog korang , korang pegang passwordnya so it's up to you la nak tulis apa pun kan hatta gambar pampers anak yang berisi pun kalau korang rasa indah yang berkilau-kilau letaklah, aku tak suka aku boleh tak baca. 

Maka, aku cuba jelajah lagi dengan keadaan di pejabat yang lemau sebab dha hujung tahun kan, so I tried tu find out new blog yang boleh isi hati aku yang lemau sebab mungkin faktor usia so aku tak boleh hadam dah blog yang sedia ada.  Boleh tak aku rasa kalau entry review pasal pergi bercuti for example is lame? Tengok sendiri la entry aku pasal Bali bukan ada cerita sangat pun sebab aku rasa hampir 1/4 rakyat Malaysia sudah sampai ke sana.  Jadinya informasi yang dulu bloger ni rasa boleh membantu readers kalau nak pergi ke sesuatu tempat sekarang ni pada aku boleh google sahaja dengan mudah (tu la aku rasa sebab faktor usia sebab aku tak rasa dah excitement tu).  Again, ni apa aku rasa lain orang lain rasa tu ye tak.  Teruskanlah pembacaan korang, bukan korang curi masa dan tenaga aku pun.

Aku ada la jumpa a few entry dari other blog yang aku tak pernah jumpa selama ni yang menarik minat aku.  Tapi kenapa mereka ini jarang update?  Apa yang aku perhatikan sekali mereka ini keluar dari 'sarang' mesti entry dia boom! Orang macam inilah kami peminat blog cari (orang yang macam aku).  Hahah.  Bukan lah hanya mengejar duit iklan semata- mata sampai update kena wajib setiap hari (pernah tahu tak situasi lagu sebagai contohnya kalau disiar di radio berkali-kali saban hari even dari One Direction yang jadi kegilaan hipsters sekarang ni pun boleh jemu?) jadinya silalah jangan gunakan ayat penat terpaksa stay up sampai suboh hari semata-mata nak update entry.  Kami tak suruh atau membayar mereka ini untuk update.  Yeah maybe I am not one of the readers yang memang bertenggek depan pc sambil tekan refresh button 5 minit sehari untuk tunggu entry kalian.  

Again, faktor usia dah kot.  Ok, aku masih lagi nak menjelajah blog berilmiah (pada aku punya tahap ilmiah) yang lain. Wish me luck.

p/s: Entry ni tiada kaitan dengan orang yang aku tahu malah orang yang dia tak kenal aku.  

Buyui

6 comments:

FVN said...

kau tgh praktis nak buat tesis kan?


ha ha ha

Buyuiazliana said...

faryn: errr… mana ko tahu ni? ko rasa aku kena ltk gambar byk tak untuk thesis nanti? *sarcastic mode is on

azataq said...

hergh....terasa lak mak yg suka tempek gbr anak....suka citer psl laki...huh!!!

Buyuiazliana said...

cher : ko tape lg jarang update. so kira sekali ko buat bertebaran gambar tu exclusive la.. gituu.. haha.

Anonymous said...

Kami demand entry yg kebabooommmm.

Buyuiazliana said...

bom nak? haha