Tuesday, April 7, 2009

why i'm still ....?

bila tadi bercerita dgn my frens tentang golak hidup alam rumahtangga ni..gives me idea to write n share wif uols...mana tau one fine day bley jadik satu panduan....yes i know i ni tak layak nak kasi pendapat bout alam kawin2 ni tp thanks to Kak J for give me such valuable advice that makes me think and nak share wif uols..

for girls outhere..kalau uols dah kawen ke or akan kawen nanti disarankan membuat simpanan anda sendiri secara sendiri ye..bukan ape...malang tidak berbau..jika sesuatu tidak baik (bukan doakan ye) at least u still have savings utk u n anak2 u.

pengalaman dari Kak J sendiri..dia seorg ibu tunggal masa anak keempat dia berumo 8 bln lagi..n luckily masa tu dia ade savings sendiri [without her husband know] n dari duit tulah dia menyara keempat2 anak dia bila dia ditinggalkan suami dia begitu sahaja ok?

tuhan maha kaya..now setelah berbelas thn suffer..segala kesusahan dia di balas balik..dia ade anak2 yang cantik yg penting patuh pada dia...kerjaya yang kukuh..walaupon ade ade sikit2 masalah keewangan tp sume org ade masalah kan?

so that's why kalau ade sesapa yang i tau nak quit job sebab nak kawen mmg i tentang habes2..sori kalau ade sesape terguris...

maybe salah satu sebab kot i'm still like this..overprejudice..kot yer lah..but i'm happy n comfirtable wif my life...cakaplah ape pon..ade aku kisah?

p/s:gurl power!

Nurul Azliana a.k.a. Buyui

3 comments:

Er Lang said...

aku pun...cakap la aper pung, ade aku kisah?? ko nak mengesahkan aku sekalupin, ade aku kesah? AS IF I CARE....TALK TO THE HAND!!!

Buyuiazliana said...

ni agree ke ko karae aku kata ko ke or ko ngata aku...emm talk to my hand too including tapak kaki..

jejaka anggun said...

elok gak tuh ada savings sendiri. so xderlah idup mengharapkan reta orang jer kan?