Saturday, November 28, 2009

asal paham sudeh...

ok...here comes the mood to write...come2....[isk2 naseb la keje aku ni bukan penulis..klu x lama dh suratkhabar ke magajin ke kuar sethn sekali pon payah..hehe]

tgh dok asek main hidden object game tadi [serius pinau mata mak ni....] tetb dtglah idea pasal nk tulis pasal benda ni.....topiknye ialah......"selalu sgt org salah taip last2 jadi makna lain"tak caya dan paham....percayalah dan pahamilah ia...

ok...kalau uols SMS la kan..nk taip perkataan "ko tahu...." ok let's imejin what happen if huruf U kat blakang tu jadi I???silap2 penerima SMS tu sentap tetb sbb igt kita ni sengaja nk panggil dia cmtu..."ko tahi...." eh silap2.."ko tahu...????"

ok second situation....ni i selalu kena...hehe!kalau kita nk say babai tro YM ...nak taip babai...tp sll nk cepat..mesti nak lupa urup A kat belakang tu..so jadilah ia salah satu binatsz yang x naik bahtera nabi Noh as yg jadi salah satu bintasz bernajis mughallazah...ye perhatian ye cikgu airin..saya tau anda x sengaja selalu...ke sengaja...ala x kisahlah...hiks!

ha kekdg tu...i jugak la kena...Mr I send me SMS ckp dia tlg mak dia siang ijan...[baik la budak ni tlg mak dia..hehe] ijan???ape tu?setau aku ijan tu nama adik aku...Mr I ni tlg mak dia siang orangkah??scary!sori Mr I...i just nk kasik example sajork..no heart feelings!

tp kan..even kita selalu taip salah tp tukang baca ni paham sendirilah jugak...tak plak nk betolkan kesalahan ejaan si penulis...melainkan uols anta SMS kat cikgu bahasa melayu...mmg la kena ayat penuh oke?english teacher still can be consider nak2 mcm i ni..hehe...bagus ke x sebenarnye erk?for me uols nk tego ke x ke...janji uols paham sudeh....[mmg reallize byk typo dlm blog ni]

p/s:tp shortform bebudak sekang mmg x leh blah!

Nurul Azliana aka Buyui

4 comments:

jejaka anggun said...

ohhh... ai see.

cikgu airin said...

kebanyakannya mmg tak sengaja tp ade jgk yg disengajakan... hahahahahaha.
sori sori, gurau je....

Buyuiazliana said...

jejaka-see wat???

airin-kan....???hehehehehe!

Er Lang said...

besh ar entry u yg this one....Ko Tahu jadik ko tahi...hahahha...tak terfikir lak aku. Pastu babai jadik babi...hahahahah......and aku siang orang?siang adik ko lak tu...hahahhahah
btw, dun ask mana aku menghilang lama n kenapa blog aku dah bersawang n tak leh masuk bagai.n enjoy ur miao trip!