Friday, January 15, 2010

saya pon nak cuti jugak!!!!!





i rasa uols semua mungkin dh tau kot pasal contest ni..pasal kena wt esei 350 words and gambar saiz 4R [gambar sendirik jangan plak antar gambar ct lijah plak] pastu ade lak elimination last2 7 org akan dipilih dr 12 finalist utk dihantar pergi ke tempat percutian yg penulis esei ni nak di samping dapat jadik host rancangan cuti sendiri kat astro ria nanti. so kalau uols berminat silalah ke http://www.mastraveller.com/ and pilihlah daku sebagai rakan peneman anda nanti sbb tlg promote kat uols ok?

i pon nak gak masuk...igt uols je nk pergi coti free??tapi bak macam i said ti Mrs J tadi i ni x pandai tulis esei...ye la BM pon gagal kan kena ulang paper july manalah layak nak tulis esei bagai ni....tapi bab2 kumpol vote no hal punya sebab i kan ramai peminat uols.....wakakakakka!pitam!!

tapi kan i nak la try tulis karangan i kat sini dl kasik uols baca...jangan uols pi copy pastu antar kat mas tu...mmg nak kena saman jota2 la nampaknya...

karangan hampir2 nak anta i macam ni:

Dear Mas [bukan Mas Jual Sate tu];


Adalah menjadi impian setiap insan inginkan kecantikkan oppss!!silap...semua org suka benda free...nak2 lagi kalau dpt peluang cuti free sape tak suka memang hialn akal kan MAS?saya adalah salah seorang org normal yg mmg giler cuti bak kata kawan baik saya Mr I walaupon x suke jalan kaki. Jadi saya pon nak cuti jugak!!!!

Saya sebab teruja ada dapat tawaran coti free sampai saya tatau nak pergi mana. Mana2 MAS nak antar saya pon saya terima,tapi janganlah antar saya bercuti free dari penang ke alor setar je pulak..hehe!itu saya pon bleh bawak kete saya sendiri je..iaitu CLK [Cute Little Kancil].

Oklah saya bagilah satu tempat saya nak pergi, saya rasa saya nak pergi Venice la MAS boleh tak?Saya teringin sangat nak naik gondola. Sian kat saya sebab jangan kata gondola, sampan kat mines pon saya x pernah naik..srottttttt....

Alamak saya sudah terlebey sudah....MAS nak suruh cuti kat ASEAN je erk?Sorry....kalau Jepun ok tak MAS?Saya pon teringin nk tengok sakura la...oo Jepun bukan ASEAN erk?Bukan semalam dia cakap nak masuk ASEAN ke?Sorry lagi sekali saya mmg lemah bab muka bumi segala..

Tapi org cakap kan kalau macam reality tv kalau kita wt sedih2 bleh dapt undi kesian..so daya nk cakap kasiklah saya peluang bercuti free ni sebb aritu dh cadang nk pi hadyai cancel la plak tkt kena bom. sian x kat saya?sian kan..??jadi kali ni kalau dapat saya x nk la pi hadyai je...at least pergi spi vietnam bangkok pon ok...saya suke tgk culture org. yg ni mmg part serius MAS..saya suke bercuti sbb nk tgk budaya org yang lain dr budaya tempat saya sendiri. apatah lagi kalau dapat tgk org pakai cawat segala tu...auwwww seksi!!!!!

Walaupun kalau menang saya dapat jadi host kt astro ria [je???!!] saya ok la dr x dpt masuk tv kan...maka pilihlah saya dan saya tujukan lagu Krisdayanti berjudul "pilihlah aku" pada MAS.

Saya x sengal sebenarnya~Buyui

p/s:sapa x suka cuti dik n0000nnn oiii...

Nurul Azliana aka Buyui

5 comments:

cikgu airin said...

ish ish ish....
susah nak komen ni

jejaka anggun said...

okela esei tuh. antar la

Buyuiazliana said...

airin-luckily u're not my BM teacher kalau x mau berenti notis 24 jam!!

JA-ok nanti klu menang i bawak u..i kasik u jadik host walaupon astro ria jek....hehehe!

Anonymous said...

Dek NooooooOOOOnnnnnnn oiiii....memang besh karangan gagal BM, ulang paper July ko!!! kalau antar mesti MAS bagik hadiah khas!!! merayau seantero donia selama lamanyer percoma...dengan syarat bawak Mr I!!! hahahahha - Er Lang.

Buyuiazliana said...

Mr I-boleh bawak Mr I...tp syarat kena pki tudung nak?takottt kena Cekup noq...hehe!