Monday, June 4, 2012

Colombo

Aku baru sampai dari Colombo pagi semalam (edited: line kat umah mcm nakharom so cerita ni aku sambung 3 hari lepas tu). Tapi disebabkan perbezaan jam dia (beza 2 jam setgh je pun) tapi cukup buat aku tak tidur semalaman! RJ siap pesan "anda nanti balik jet-lag jgn berdiri tepi tingkap tau". Dia takut aku terjun. Gila ke?

So semalam sampai je laju2 settle urusan kt opis amik kereta terus balik umah, siap2 mandi and terus bam tdo! Lega! Tapi masa bangun tu rasa macam terbau2 lagi bau macam asap, debu, minyak gas segala. Itu betul, maybe kt sana banyak sgt kenderaan dia so bau minyak la , asap la semua ade. Haih macam mana la korang ni hidup. (soalan ini aku tujukan kat semua hidupan di sana yakni manusia dan GAGAK). Ya hazabun.... gagak dia punya la banyak tak terkata. Patutlah dia panggil Crow Island.

So let's layan gambar yang sempat aku snap.

Alang- alang pergi sana kan takkan tak rasa Teh Ceylon. Sama je rasa eh.

Buah PAPAW tu hape?Papayakah? apesal rupa x macam buah betik?

Kebykkan building dia mcm zaman colonial dolu2. 

See?

Ni macam bangunan kat Melaka tu. (Sampai sekang aku tk reti eja and sebut)

Ni diaorg cakap parlimen dia.. aku suka bentuk dia

Gagak kan bersepah. Ko tengok diaorg ni picnic bertemakan gagak kekdahnya

Depan hotel tu ade laut. Masa ni monsun ni ombak kuat. nak beranak ni berani betul duduk hadap ombak ni. Sekali la datang ombak....bye2 la

Petang- petang diaorg ni amik angin, ada la jual2 jajan2 gitu.. bertemankan ombak, gagak, angin dan bau minyak tanah!

Another one

Ni antara jajan dia, kerepek ubi kayu, dia tabur garam convert duit kita baru RM1.25

Ni ade la cm benteng menghala laut tu, uisk tak berani aku ke situ, lain macam ombak dia

Kat situ jugak ade la makanan halal dia jual. Fast food katanya. Memang fast (read: cepat). Ade briyani lauk dia macam2. Aku mintak campur nasik lauk semua dia gi gaul semua macam nasik goreng. Lantak la. Tapi sedap.

Ni DBKL dia..hehe!

Kawan aku cakap vintage gila dia punya light coke!

Ni paling tak boleh blah. Masa nunggu kt lobby hotel tu datang la group ni lalu depan. So dia nampak kitaorg jakun kan tengok diaorg so diaorg stop la sambil pose. Motif yang paling kiri tu pose camtu?

Tu je la hasil aku jadi macam paparazi kat situ . End

 Buyui

2 comments:

jejaka anggun said...

kellas lah... mesti dia ingat ko team Sri Lanka Got talent. dtg situ cari talent baru katanya....

Buyuiazliana said...

Kan............. aku pun rs cm tu sebab masa aku pergi makan pn sorg anak ikan jambu beriya menegur aku maybe dia igt aku ni talent agencies kot?LOL