Thursday, January 12, 2012

Apesal aku nak marah pulak?

Seperti kita sedia maklum, PM telah mengumumkan bantuan sebanyak RM200 akan diberi kepada pelajar- pelajar IPT. Mengada ah feeling pembaca berita apehal?

Ala macam budak sekolah ting 1-5 dpt duit RM 100 tu, budak U pun dapat jugak. Aku fikir boleh la beli buku even masa aku dulu buku anatomy Applegate pun RM 180 tau. Mahai! Takdak duit mintak kat bapak aku. Eh..aku beli ok buku tu, macam la baca pun. Tu buku paling mahai aku beli dulu masa belajar. Lain tu yang aku hengat buku Pharmaco kaler merah (aku suka baca bila last minute nak exam, miahaha!] ngan buku Pathology tu dia juai reject 20 hengget yo maso tu. Tu je kot buku aku beli lain2 aku harap nota kuliah je. Bukan aku takda duit [read: duit FAMA] tapi aku rasa bawak tebal , berat bukan aku baca pun nama pun study last minute. Kan?

Tapi semalam aku borak ngan kawan aku, kawan aku ni baru je grad, [read: kawan aku semua muda] dia cakap " Duit 200 tu ramai beli NOVEL".

Tetiba aku menyirap. WTF? Beli novel?!!! Bukan beli buku nak belajar beli novel????? [Maybe duit tu dalam bentuk voucher so boleh beli buku je rasa].

Eh! Napa nak hangen lak sama la macam dulu duit PTPTN buat beli handphone kan?? Ops! Tu orang lain aku duit PTPTN aku buat shopping lain. Handphone aku sauk bapak aku punya. Lalalala

 Buyui

1 comment:

jejaka anggun said...

apalah dorang nih, beli novel. buat beli buku aku apa salahnyer...