Saturday, January 28, 2012

cerita malam jumaat

Sejak online semua di hujung jari ni , means tak payah nak kangkang laptop bukak untuk online aku memang kalau hari tak kerja je malas nak on lappy. So bila weekend je, aku peram entry sampai idea datang baru nak tulis entry baru. Almaklumlah aku kan malas. Hari kerja pun malas apatah lagi hari tak kerja [music latar:Lazy Song by Brunok Mak- ni bukan typo ni aku memang eja macam tu, igt aku tak sekolah ke kerja typo je? Heh]

Tapi harini aku bangun buat kerja sebab nak email ke boss benda aku pending dah nak dekat 2 minggu. Kahkahkah...menatang2 takde dateline kalau boleh sehari nak pencen baru aku nak hantar kan???? Memandangkang semua boss masuk esok pas cuti lama so aku pun gedik la nak hantaq hari ni. Nak tunjuk la aku hari cuti pun bukak email ofis antar kerja. Hak tui! PADAHAL KERJA LAST MINUTE.. 

Dah alang2 on laptop ni aku pun nak merempan pasal cerita malam jumaat. Haippp..... cerita malam jumaat tu bagi aku cerita kat TV la...bukan cerita aku buat apa "malam jumaat". Tu exclusive! Kahkahkahhhhhh..

Malam jemat haritu [ini untuk MM: It's Thursday Nite, dia ni masalah bukan paham malam melayu, dia paham malam mat saleh je], aku memang tunggu2 la sebab astro dok la menayang iklan telemovie "satu malam perawan" tak silap aku judul dia. Wah judul...ayat....So, aku menanti la....masa iklan tak pulak dia tunjuk muka Shila Rusly pun ade, ada Diana Danielle. Mcam best je, dari iklan tu so aku nak la tengok.

Dah tengok tak sampai 5 minit kot, Shila Rusly pun kuar, pada yang tak tengok dalam cerita tu dia jadi Mak Ayam/Mak Hayam/Mak Hayam Geboo cuma dia tak la like typical malay drama punya mak hayam pakai bulu2 kat leher macam mak hayam tahun 50an tu.

Point aku di sini ialah : Shila Rusly berlakon jadi mak hayam, ok lakonn dia menjadi, dengan style terteleng2 slow macam pompuan sihir saiko , ok menjadi. Menjadi. Yang jadi masalah aku sekarang ni ;

MAK HAYAM KAU PAKAI TUDUNG

Ok I know ape dia cuba sampaikan [sebab dari awal cerita tu dah tulis awal2, "jangan pandang kejahatan pada luaran"-lebih kurang la...dia nak cakap pakai tudung tu tak semestinya baik... ikut pahaman aku lah...]

So what is she trying to say is [maybe lah aku rs]

1. Pakai tudung tak semestinya baik -ikutkan situ dikatanya true story, last pun ade la muka org betul kena tangkap aku tengok org tu pki tudung], yes maybe ade la betul , pakai tudung jadi mak hayam, realiti tu ade aku kena terima..

2. Or pura2 pakai tudung so org igt baik senang la dia nak perdaya org masuk perangkap dia. Ok i gedit.

Tapi... kot yer pun...tak payahlah sangt ko nak lakonkan semula org true story t yang maybe pakai tudung tu..... if betul pun memang dia jahat pakai tudung tak perlulah... Maybe dia boleh cari cara lain, kawan aku pernah je jumpa akak pakai tudung lepak depan Dorai [dululah...] minum wine ok. Penuh gaya siap hidu2 lagi. Hah..esok2 nak ke buat kisah pasal akak ni pulak? Pasal ada je pompuan pakai tudung masuk club hah ko tak nak buat pulak kisah dia.

Aku paham point Shila Rusly ni, kot yer nak tunjuk tak kejahatan tu tak boleh dinilai dari luaran pun...berpada- padalah .

Aku ingat dia jadi polis undercover nak banteras sindiket pelacuran. Ghupenya tidak ye.... memang dia totally mak hayam muslimah githew. Aku ok je terima dia berlakon sejak pakai tudung ni jdi mak tiri lah, bomoh lah, ahli sihir la ape lah selama ni, kira watak antagonis ni, yes i admit akak memang boleh bawka watak2 tu, isk tapi this time tak sesuai lah...

Malas aku nk review pasal cerita ni, ada yang cakap ilham dari movie TAKEN [ serius dowh sampai arini tkt gak aku mikir kan cerita tu, ni nak cuti ni lagi, coiii] tapi tukar sikitlah. 

Tu jelah citer malam jumaat aku. heh!

Buyui

2 comments:

azataq said...

aku ada tgk iklan tu...tp x berminat nak tgk sebab ada dania danielle tu...lol..lagipon sekarang aku lebih rela tgk cerita yg dah berulang n game show kat 393...ngahahahahahaha....taken nok...aku ada dvd dia nok...sampai sekarang aku x penah tgk...miliki dvd taken sejak sblm kawen....dah ada anak 3 pon x tgk lg..lol...

jejaka anggun said...

gitu...