Tuesday, December 20, 2011

kalau hati sudah sukeeee....

"Kalau hati sudah sukeee, semua indah sajeeee.."

Harini aku menyinggah kat satu kedai ni nak beli antivirus katanya..and budak kedai tu rajin pulak nak instalkan segala kat aku, baguslah tak payah aku susah payah kan....

Sekali budak tu bukak la mp3 list dia [kot?] lagu ni, familiar? maybe ade tak familiar, aku pun ingat tak ingat lagu ni... ni lagu zaman p ramlee seangkatan dengannya taken from filem isi neraka siap bagi tajuk intro bagai [itu yang aku tau] tapi aku tak ingat la tajuk lagu ni... ko ada sebelum lagu start ko bg intro ala2 dj tp zaman 50 an gitu bercakap suara ala2 pembaca berita radio rtm siti hawa majid tu style dia bagi intro "lagu ini bertajuk ..... diambil dari filem isi neraka tahun 1950s.." some sort like that?

Ok biasa la kan dengar lagu dari tahun dolu2, tapi abes kuat maybe kalau ko seangkatan dengan aku baya2 umo lepas SPM ni.. [ehem] sekadar lagu Kak Ziana, Abg Awie ke, Abg Amy ke [wah akak abang la sangattt] ko save dalam mp3 or zaman2 bon jovi or abes oldies pun zaman metallica scorpion la kot..ade ke org simpan lagu favourite zaman beatles?or dloyd? Kalau ada maybe ko sezaman abah aku kot?

Tapi budak yang dengar lagu "kalau hati sudah sukeeee...semua indah sajeeee" ni umo dalam 18 to 21 years old! mana tak terbeliak mata aku bila dia pasang lagu tu tadi???!!! dik...akak pun tak simpan dik lagu zaman2 tu. Ke ko ni awet muda?

ok aku dh google ni lagunya! tajuk dia Tanda Kasih, arwah seniman Ahmad Mahmud yang nyanyi...tudiah....

aku kasik link, sebab blogspot ke aku yg tak betol ni sebab takleh add video segala?

source: http://www.youtube.com/watch?v=9RbUrLjX-qg


Buyui

4 comments:

azataq said...

huish nok..lagu abba pon ada dlm list aku nok....carpenters pon ada nok dlm list aku...lagi lagu apa...asal sedap telinga aku...ada lah tu...xkan semendang kau nak dgr lagu hanguk2 kepala kan....[tetiba ada lagu cari jodoh...]

Buyuiazliana said...

cher: x pe la lg lg omputih kan..ni lagu zaman 50 an tu..or 40 an..lg citer panggilan pulau ko mampu?

jejaka anggun said...

ko ada lagu tidurlah nanda dari seniwati normadiah? xder kan?

Buyuiazliana said...

JA: x ade, nnt aku carik!