Saturday, February 25, 2012

Anak orang kaya raya tak reti makan roti canai?

Selalu kalau kita tengok movie2 melayu ni, kadang2 aku terpikir akan kelogikkannya. Banyak situasi yang buat aku terfikir kadan- kadang ni. Satu situasi pun dah cukup buat korang pun terfikir 3-4 hari kot.

Contohnya kan ... situasi anak orang kaya tan sri toh puan datin bagai tu..... mesti la kalau kita buat filem ni kita akan amik panduan kehidupan masyarakat sekeliling ni kan baru boleh apply dalam cerita.

Jadi, betul ke anak orang kaya2 ni (aku cakap anak orang kaya bukan kerabat diraja tu, itu memang tak terjangka la ku life diaorg macam mana, ada jugak a few aku dengar dari kawan- kawan aku so aku tak nak jadikan point aku di sini) tak makan langsung kat warung2. Ok la warung aku pun tengok gak kalau tepi jalan angat kotor aku pun tak makan la demi kesihatan. Tapi mamak? Roti canai? Tak makan? Tak pernah makan? Tak reti nak makan pun? Really?

Aku tak ada kawan orang- orang macam ni. Korang ade? cuba cakap betul ke ade orang macam ni?

Buyui

8 comments:

ErnieFaizal Siti said...

tipikal citer melayu..in realiti ade je anak org kaya lepak kat mamak.. :)

Buyuiazliana said...

itu la psl, tp beragak la spi tgk roti canai mcm benda pelik sambil tunjal2 geli2 apehal? kt sekolah x kan la cikgu x ajar makanan tradisional malaysia kot?

nqr said...

rugi wooooo kalau xlepak mamak. ekkeke.. aku tgk twitter kwn tadik dia ckp.. dia selalu jmpa jejai kat ampang jaya. hahaha.. maybe la kot ada wei yg jenis bajek aku american style. tp series rugi kalau xpenah lepak mamak mkn roti canai

Buyuiazliana said...

eh jgn kata dok luar negeri la....duduk kt negeri dlm malaysia yang kekurangan mamak mcm aku ni pn aku dh rs meroyan wei nk mkn roti canai mamak..balik kpg aku kt SP tu mmg aku hentam cr mamak dl! rugi kan org cmni?

ala dl aku keje kt area damansara jaya nun mamak sebelah ofis aku tu bersepah budak sekolah naik merc bapak diaorg bgi lepak2 sebelum balik umah ok. pentipu sgt la anak org kaya x lepak mamak..

MarriageForIdiots said...

mat salleh pun lepak mamak k.
Roti canai, malays pun buat roti canai.
Hot & roll pun roti canai.
Sedap woo boleh beli frozen paratha panaskan sendiri kat rumah.

Buyuiazliana said...

ko ke mat saleh tu?ops!

jejaka anggun said...

anak raja makan je semua. mcm aku anak hollywood royalty, angelina jolie, aku makan jer semua....

yg x makan nih, anak org kebanyakan tp berangan dia anak raja.

*pitam.

Buyuiazliana said...

angie makan x roti canai aku nak tanya. ko anak royalti dia ptt la tahu kan?