Monday, April 11, 2011

Kenangan exam

Tadi tgk timeline kt twitter #EhYeke ade la ltk psl kenangan exam final (sape follow tau la ape ni EhYeke ni) , then aku pn nk jugak la share ape kenangan aku dl masa exam dl 1.sbb aku feeling remaja , haha! 2.aku tau rmi remaja yg baca , so let's share:

1. Study week- dia kasik dlm seminggu kan sok nak paper br tergedik nk study, ms time aku dl bukan ade study week tp byk lecture dah disusun2 plus mmg kitaorg x pergi kelas pn so itulah study weeknya..sll mari belajar "movie ape yg baru sekang, midvalley jom!" Hahahaha!

2. Notes - ni org lain mmg rajin la, aku x de maknanya, itu lecture itu la aku hangkut ke hulu ke hilir, org lain siap highlighter2 notes, aku punya? sama je..sayang aku nk conteng. Satu lg buat poket2 notes, ish bila masa la aku nak baca. Buku lglah mmg aku ni setia pada lecturer, ape ideologi dia semua aku terima bulat2, kan...?

3. Masa exam - ni lg best! Masa dr sekolah mmg aku kaki tiru!gila x gila?kalau dr form 4 la aku mula blaja jd setan ni, tp ms ni mula2 aku heran la apesal la org mintak2 jawapan kat aku padahal aku bukan reti jawab pon kimia ape ke jadah tu..tp subjek hapal2 nak2 sejarah ko serah kt akak beb, bab tu akak mmg mendabik dada..haha!tp aku hafal je la kalah ayat buku teks ni maksud hape haram aku tau pun..lama2 aku pandai seludup nota2 kecik, ahaaa notes nak study mmg aku x buat , notes nak bwk masuk peksa akak mmg terel..LOL!sampai ke 1st year la aku terel, tp naik second year aku insap, gilo ko kena tangkap buang U ape aku nk jawab?coi..!!

4. Tebiat- aku kalau ms menjawab tu satu je aku x boleh, org kalau keluar awal pd aku.haha!tp kalau korg mest rs "eleh dia ni kuar awal mesti sbb x leh jawab" yg aku pulak lain..pd aku dia dh jawab complete so dia kuar awal, kalau aku nampak punyalah laju aku nulis nak kuar sama ngn dia..hahah!org jawab sebelah beriya nulis psiko2 aku mmg x de hal , jgn dia kuar awal dr aku , mmg aku gelabah!

5. Lepas abes exam-satu yg mmg aku pantang g cek balik jawapan tu, siap buat discussion, hai laaa!!I know tebiat kan..?tp kalau korg nampak aku buat cmtu mmg aku yg tebiat nak mampos!

Tp tu masa aku sekolah dulu2 la..tp masa kursus aritu ade gak big exam, mmg wa gelabah habes wei kalah masa aku study dulu except for no 5 tu mmg aku x wt gak la..pantang betol!

So sape2 nak amik exam , good luck erk, terigt lak aku pesan seseorg ni "kita nak ambik exam tu utk beberapa jam je, ujian dalam hidup ini sepanjang masa, so mengapa perlu takut" x insaf dengar ayat2 mcm tu?

Buyui
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: