Saturday, May 29, 2010

karangan saya

sempena hari ini semua budak-budak sekolah tak sekolah...so ai nak feeling-feeling buat kerja sekolah karangan chegu sekolah kasi ... sebab kalau dulu asal hari tak sekolah je chegu mesti kasi homework kan... [gatai kau Miss B..dulu-dulu chegu Sofia suruh buat karangan kau tidur..ni nak buat pulak]...karangan adalah bertajuk "my favourite tv show" atau dalam bahasa jawa/rawa/melayu cerita tv yang haku suke sampai tak boleh nak pergi mana-mana melekat menganga depan tv...mak aii translation...[kepada pembaca karangan ini sila abaikan tatabahasa kucar kacir di sini...dan jika ingin feeling-feeling baca macam mat saleh sila translate sendiri...itupun kalau boleh...]


Saya suka sangat tengok tv...tak pernah sekalipun tv tengok saya sebab saya mengamalkan penjimatan terhebat sebab abah saya beli tv berhebu jadi haruslah on 24 jam..kalau tak rugi la wei [ok...introduction..u doing good..] ohh iklan kejap :happy birthday abah!!


kenapa sekolah kerajaan kat mesia ni tak boleh pakai macam ni...suka suki skirt pendek mana ko nak....kalau boleh harus la ai feeling macam serena kan...?

Inilah cerita pertama-pertami yang akan saya karangkan hari ni...GOSSIP GIRL!!ohh...saya amat gila cerita ini..thanks to dearie Nina Vera cos introducing this series for me...gila best...walaupun Mr I cakap ini adalah cerita budak-budak rosak akhlak tapi Mr I, Nina Vera and me amat addict to this series...memang tak putus tengok...dengan all the fashion..anak-anak orang kaya...semua ada limo..tinggal kat emper sendiri...gila Manhattan habis....jadi haruslah ai pun verangan kan ada gaya hidup macam ni....nak-nak lagi kalau diskandalkan bersama Nate Archibald....oh...oh..oh..oh...oh...oh.....[gila oh okeh] u are so damn hot!!!ok fullstop berhenti berkata-kata sebelum rembesan yang tak sepatutnya keluar..hahahahaha!so to peminat GG XOXO ini...all of them will be back this 31st May on 10.30 PM [Mr I ingat..i'll text u again later].

anak-anak dia pon dah pandai diva tau kecik-kecik....tabik...!!


Saya juga suka menonton realiti show on E!Tapi saya hanya follow tanpa putus show Kimora and also Guiliana & Bill..Kardashian selalu terlepas show time dia...so saya selalu kompius muka mereka adik beradik...seakan2 sama .... saya suka tengok peel diva berlagak Kimora...pergh....orang kaya to the top!jadi harus saya pun verangan nak diva kaya berlagak macam dia...nak maki orang suka suki saja...wow!!and G&B show saya suka tengok sebab Bill Rancic [amat gilakan dia semasa the apparentice dulu hingga kini!] dan selalu berdoa agar cepat-cepat la gaduh pastu divorce sebab nanti saya boleh masuk jarum....[woii ko gila ke wei??!!tapi kalau Bill nak apa salahnya...OMG!!pitam!!]

Tu baru sedua cerita tu...ada lagi cerita-cerita lain seperti desperate housewives [kena mention kalau tak Mr I mesti tanya apesal tak cakap the show is one of my fav?] and ugly betty [suka gila amanda gedik-gedik dalam tu and summore all the fashion tolak la stokin hijau baju merah betty tu]...and saya tau Vic Beckham pun ada reality show dia apesal tak masuk dalam E! ha?Ryan Seacrest tolong jawab kejap..haha!


Sekian dahulu karangan saya....sebagai penutup tontonlah tv untuk negara...bai!

P/S: menyesal tak beli portable dvd player sekali dengan tv hari tu...arghh...!!!

Buyui


7 comments:

jejaka anggun said...

Haha. Dah tgk desperate tinggal few episodes jer lagi nak abis. Betty pun. Mampu?

Anyway, kalo nak jadik XOXO girl tuh kene bukak tudung. Mampu?

Buyuiazliana said...

JA-tabah okeh nk abeskan episodes series itew..ai x mampu.....nak kena tabik ngn u ke ni....

alamak kalau zaman ai di zaman jahiliah dl mmg la terlebih mampooo nk bukak segala ni kan...opppsss!!!

Anonymous said...

XoXo K.O. ko memang hazab layan Kimora ittiew..jiljiks ok..ai layan Simple Life jer...go Paris.Ai ala2 beuty with no brain kan. yg penting beuty..eh..silap..ai male version of Paris... :) hehehe
semua yg ko layan ku layan kecual kimora tu..wei.pahal ko tak panjangkan panjangki pasal desperado?? siut jer.....
KOKO...

Buyuiazliana said...

Mr I-sebab desperate tu nk abeh dah.....ni nak dtg season baru XOXO harusla teruja uols....ko x layan kimora sbb ko org susah aka miskin so mmg la x leh hadap dunia org2 kaya kayi diva ni..haha!

Anonymous said...

hanjeng hanjingi kutuk kutuki aku!!! aku sumpah ko tak kan lebih kaya dr aku!

Asma said...

reality tv kat E aku minat gila..sejak laki aku balik ni siap berebut ar..mana boley!! aku nak tgk kimora, G&B [suka bangat] adik beradik kardasian..best wey...slurrp

Buyuiazliana said...

Ama:kan..kan..kan??nak nak Bill tu...mmg slurrrrppppppppp!!!