Monday, April 12, 2010

lagu rakyat


ohh sungguh comey malam tadi Puff Daddy aka Mr I nyanyi [padahal taip tro YM] lagu-lagu tradisional [bukan cindai ye kalau tak mau aku tak tidur malam] to me macam ala-ala bapak dodoikan anak nak tidur je...ok Mr I you can be a daddy dah...teringat arwah mama dulu selalu nyanyi-nyanyi masa ai nak tidur masa kocik-kocik...sebab tu anak dia sekarang bersuara emas bak Sharifah Aini githew...


semua lagu la keluar [Mr I lagu 'spiderman' aku tu J pun tau la wei..ko je tatau] sampai la last sekali ai balas lagu "bapak ku pulang dari kota...bapakku belikan kereta...kereta kecil warna merah..boleh ku bawa ke sekolah .." ingat tak uols lagu ni??


so from that song timbul la idea..apa kata ai nyanyi lagu ni kat abah 24/7?sampai ke ring tone..caller ring tone semua ai pakai lagu ni...siap nari-nari lagi dengan harapan abah belikan ai ferrari ke...bila ai cerita kat Mrs J pagi ni nak tau apa respond dia...[siap mengarang macam headline paper tu tak tahan]


seorang kakitangan kerajaan yang berkelulusan tinggi, semalam telah dibuang keluarganya gara2 lagu kereta merah. dia yang merupakan peminat setia ziana zain, penyanyi yang popular dengan lagu bertajuk MERAh bersama awie, telah memainkan lagu tersebut setiap hari dan setiap masa kepada bapanya, dengan harapan bapa nya membelikannya kereta ferari berwarna merah.Oleh kerana terlalu tertekan denga desakan anaknya itu, bapanya telah membelikan kereta ferari mainan yang hanya berharga RM1 sebanyak 10 buah, membuatkan anaknya mengamuk..anaknya yang mempuyai banyak masa terluang semasa bekerja ini, menggunakan hampir sepenuh masanya dan pelbagai cara mendesak bapanya dengan memainkan lagu kereta merah di segenap tempat


dia yang meminati warna merah telah ditampar oleh bapanya sehingga merah pipinya


soalan untuk uols:agak-agak boleh masuk metro tak?boleh glamer macam ni...


haha!pitam aku baca J!dengan ini ucapan untuk my lovely abah..silalah baca belog saya ini...tapi jangan ikut apa yang Mrs J tulis..dia adalah sengal!


p/s:sangat suka kak ziana..


Buyui

12 comments:

Anonymous said...

ni ms J nak komen sikit yer ms B:
Ko ni tak tau ke undang biler me'nempel'kan ayat aku kat blog ko tanpa kebenaran???aku saman ko nanti..aku serius ni..serius tau..serius seserius nya..ada ko tgk aku gelak????ada????tunggu surat saman dari loyer aku

Buyuiazliana said...

ni ms B nk komen ye MRS J...[wah verangan ms la kau...anak dh besau ada ati ms bagai?] ayat ko...ko editor ke...sejak bile ko jadik editor...ko tgk belog ko dh usang tu pon terbiar layu..saman la..aku mintak duit laki ko bayar voley??

Anonymous said...

aku nk komen gak ( Hezly-mmg nama sebenar ): i mcm tak percaya Mr I leh nyanyi2 lagu mcm tu..tgk muke mcm ganas je..dlm hati ada taman rupenye..J,saman jgn tak saman..skrg ni tak payah masuk MLM kalo nk kaye..bior buyui byr sume..kalo tak ciukup duit..kompem byk anak penyu dgn telur penyu kene jual byk ni..kompem pupus spesies penyu ni

Buyuiazliana said...

hezly [betol ke nama ko hezly?] : ko jgn tatau dia menat spice girl..haha!boleh la ko import dia sbg penyanyi dodoi iman ngn diana danielle nanti....x caya marilah sertai kami ke kotak merah nanti..

wah aku denga2 ko pon byk duit..aku saman ko sbb cocok J bleh...dasar papa jarum!

Anonymous said...

ms b, aku dah ada penyokong yer...Mr H, tolong ko kol karamjit singh yer (eh, dia ke si peguam hebat tu??karam singh walia, mmg bukan..hahha)...aa, kaya cepat ni..nanti Ms J (ada aku kisah..)kasi 10% yer..

Buyuiazliana said...

MRS J anak sorg laki nama Mr Y [i loike Mr Y]:P/S:ly J nk ko bayar...ape karamjit..tu tah sape2 tu J oii...karpal singh la sengal....

Anonymous said...

errrr....yeker???hahahahhaa..karamjit singh tu pelumba kereta...okla, sbb entry ko ni pun pasal keta kan??hahhaha..ni dah lari dari entry dah ni..hahha

Buyuiazliana said...

sila jgn lari tajuk ye umi Aqil..ko hengat ini tips mendapat anak sepasang ke macam hari tu??nk kasik belog aku meletop??

Anonymous said...

waduh...aku pitam!!!! rakan2 ku sorang dah jadik wartawan surat kabar melayu (akhbar tabloid yer adik2....ingt..akhbar tabloid bukan akhbar utama yer adek2) and sorang dah berjaya jadik mama gossipah di ruang blog....waduh waduh..aku pitam!

Buyuiazliana said...

rakanku-tabloid kan...hena sangat...wakakakakaka!ai nk gossip satu lg...jap...

jejaka anggun said...

Motif pass2 lagu dlm ym?

Buyuiazliana said...

JA- ada kisah sebelum tu....ai sendr dh lopa cmna lak leh dodoi2 pki YM..hahaha!