Sunday, July 3, 2011

Masalah bahasa dan musim nak raya, apakah relevannya?

Wah tajuk nak hebat je bunyi mcm nak debat.kannn??

Ceritanya begini, kalau kita berada di bukan tanah air sendiri, in my case in "Texas" (from now on I have to put " " nanti org igt aku betul2 duduk Texas, US lepas tu mintak tlg belikan kasut cowboy original mampos mana nak carik?), of cos la bahasa dia, or can I say assent, lain kan.Macam org tu cakap bahasa burung, aku ckp bahasa babi bunyik annoyying bila level angry bird mencecah ke high level.geddit?*gedik.faham.sila lempang.

Senang ckp bunyik lain, ko ckp lain org tu ckp lain.susah sangat ke nak faham?

Dia mcm ni, aku nak tanya "dik, kalau lampu mcm ni (sambil gigih aku tunjuk lampu kt kedai atas kepala dia, pendarfluor tu lah) dia KELIP-KELIP maknanya lampu ke rosak ke starter dia rosak?"-kali ini sila buat tona nada TV Pendidikan, pendidikan moral tahun 6 nilai murni, berbudi bahasa.

Ko tau apa dia faham?

Lampu kelip2 nak raya tu!

Baiklah.Mungkin sejak dua menjak ramai kot datang beli lampu lip lap sempena nak raya LAGI DUA BULAN TU.

Kasihan aku.

Buyui
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

azataq said...

ala nok..lenkali kalau psl lampu nok...roger aku....liplap liplap tu sebab starter tu ler tu.....ngehehehehehe....tp hebat lah kan semua benda ko tukar sendiri termasuk itu lampu...kalau mak mmg suh org jer...

Buyuiazliana said...

aku nk suruh sape?