Sunday, July 10, 2011

masalah bahasa kembali lagi.

That day aku singgah la nak mentekedarah Mekdi. Iye bukan kalau Mekdi [yang aku ni tak fastfood seberapa mana] pun aku pasti jua mentekedarah maka sila buat imaginasi sendiri kalau aku makan nasi lemak ayam berempah. Horror rupenya kan?Maka sila jangan berharap aku nak cakap aku order ape kat Mekdi itu hari.

Tapi dalam tak nak cakap aku order apa, aku hanya akan bagitahu korang selain dari GCB yang sudah kembali ke pagkal jalan, satu lagi Mc shaker Fries dan dimulai dengan perasa BBQ, berkunjung ke Mekdi lagi. Maybe this week giliran perasa cheese yang membuatkan kita terasa seperti makan Super Ring , [sila alunkan lagu tema Super Ring iaitu "Super Ring riang Super Ring lazat.."] aku akan pergi lagi. Berlagak. Super Ring murah tu tak nak makan, Mc Shaker perasa cheese jugak yang menjadi pilihan. Dasar remaja zaman sekarang aku ni. Eh?Remajalah sangat.How i wish boleh jadi dewasa, bila agaknya. LOL.

***Iklan : Motif entry ini hanya korang boleh kecapi di perenggan ini iaitu perenggan ketiga. Sangatlah merepek dua perenggan baru sekarang nak cakap isu duduk perkara entry ni. Tak buang masa orang boleh tak?Heh.

Begini, aku masa nak order tu tak nak la mintak one set , aku nak ala carte je then nak add Mc Shaker fries tu. So aku cakap la kat budak tu. Then dia ada la explain dekat aku DALAM BAHASA MALAYSIA tapi penuh berascent tempatan ye, lepas tu aku membuat bunyi "Ha?!" sebanyak 3 kali dan dia pun gigih explain sebanyak 3 kali jua. Mungkin dalam hati dia cakap "Hoih pompuan ni tak paham ke aku cakap , ke pekak?".

Seperti manusia typical yang lain, yang tidak mahu menunjuk ko bengap sangat atau lembap sangat tak paham-paham orang bagi penerangan, aku hanya mengangguk aje dengan apa budak kaunter tu terangkan. Macam burung tekukur bukan tekuak.

Rupanya bila aku dah kena bayar dan dapat apa yang aku order ikut frasa dia nyatakan tadi, aku membuat kesimpulan dia cakap "Kalau nak order ala carte kena tambah seringgit untuk perasa mc shaker bbq ni,". Oh mudah je. Tapi kenapa aku tak paham-paham?

Nak cakap aku tak paham Bahasa Melayu, memang tak lah kan..?Oh. Kelemahan diri aku ini perlu diperbaiki supaya dapat order benda yang menjadi pilihan hati dengan jayanya di kemudian hari. Aku tak mahu kes lampu kelip-kelip terjadi lagi.

Baik aku tulis je kot lepas ni kalau masalah bahasa ini semakin meruncing.

Buyui

1 comment:

Anonymous said...

akud apat bayangkan muka blur ala2 muka berlagak pand ko tu.....