Sunday, June 26, 2011

tolongggggggg!!tolong aku , tolong!!!!

********Aku taip sambil tahan napas...!!

Baru kejap tadik [ehem2 ingatan ye aku keje hari Ahad] aku didatangi seorang hamba Allah dari Kahsmir katanya..jual la ayat2 quran ni macam2 ada...tulisannya dari aluminium ade kaler2 entah betol ke tak [ye aku mmg ade masalah nak percaya orang] so dia pon explain la ape gunanya ayat2 tu walaupun aku rasa dalam hati "ala....ko gantung penuh dinding pun kalau x baca, x hayati pun sama je.." ingatkan aku je rasa macam tu, kebetulan my colleague datang borak tadi pon berfikiran yang sama.

Strategi marketing agaknya..selagi kita x ckp nak beli sampai situ la dia x blah2!haiyooo selalunya aku ni boleh je tahan hati dari beli barang2 org promo, percayalah..!!kalau orang mintak sedekah tu [ala kalau selalu kita lepak dtg jual tisu la apelah] pun aku punya boleh tahan x kasik duit. keji kan?bukan ape, dari aku bagi x ikhlas sebab kerap nau ko datang mintak, baik jgn kasik ye dak?

Ini, colleague aku yang ada sekali sama ngan aku tu tanya lah aku dalam bahasa melayu sebab rasanya dia x paham bahasa kita ni,


My colleague : "nak beli ke?"

aku cakap : "mula2 tadik mcm x nak, tapi ni lg lama dia duduk sini rasa nya satu ni mesti sangkut ni,"


kann?

hah!betul!aku beli jugak akhirnya. ok la fikir2 dinding kat umah aku tu kosong sgt, kurang2 tiap kali aku pandang , aku bacalah sekali kot..insya allah...so aku tanya la berapa reganya?dia cakap [hasil dari translation coll aku sebab dia ckp belit2 sgt]


My colleague : "cost dia buat benda alah ni RM 20 tp nak bg lebih boleh,"


Aku kan keji aku bagi cukup2 je 20..wawawa...lepas tu org jual tu cakap kt aku boss aku kasik RM*** ade sorg tu bagi sampai RM **** [angka ratus la, padahal dia beli dalam puluh2 ringgit je] sebab nak sedekah..

Aku?Biasa la buat muka toya, siap cakap kat dia," baguslah, diaorg nk sedekah," Kann???

Ok mmg aku keji.

Tu ok la aku kasik betol2 harga dia buat benda alah tu, kalau aku kasik RM 10 je?Kata sedekah..hehehehhe!

Isk dasar pengkeji. Tapi colleague aku pun kasik cukup2 gak takde lebih2. So double pengkeji?

Satu lagi reason aku nak beli sebab kan tak tahan naik loya aku bau ketik....uwaaaaaaaaaaa tolongggggg nak montahhhhhhhhh...selagi tak dibeli selagi tu dia x balik2......ya rabbi.....dia dah balik melekat lagi bau ketik tu..loya nak mampos la!

Sigh.

p/s: apesal aku tak tanya dia tak bawak ke shawl Kahsmir?

Buyui

1 comment:

jejaka anggun said...

dulu masa skolah ada org jual ayat2 camnihlah. mak xder kat umah, sudahnya abg aku bagi singgit jer walhal kat blakang surah tuh ada tulis rm5. kata sedekahkan. ko mampu?