Wednesday, June 1, 2011

story about friendship

Semalam sementara tunggu pukul 10.30 for Desperate Housewives aku explore la tgk channel lain ade cerita apa to kill the time. My hand was stopped at 713 when that was "Paris Hilton New BFF-Dubai. " reality show. Ok la kan boleh layan. For your information this shows was about the beautiful and young Paris Hilton to find her new BFF and she's flying to Dubai this time. Jangan terkejut tetb dia bagi salam dalam show ni.

As we know, like other reality tv show there must be an ellimination process. So ini pun tak terkecuali. tapi so far tak adelah aku tgk ada lagi kotak misteri kejap nak cakap top student x kena singkir lepas tu hujung rancangan x bukak lagi kotak tu bawak pergi minggu depan then announce cakap top student tu boleh pergi ke final. ape ni. cakap pusing2? Sounds familiar huh? But for this PH - BFF Dubai ni the contestants try many ways to persuade Paris for not to be eliminated. Harus la ada la drama air mata segala kan?

Suddenly I was thinking for a moment :


"Poor Paris, she had to pay to get a friend"


Is this correct of what I said? She is the daughter of wealthy people had to keluarkan duit for her own reality show to get a friend. Or I can say he had to buy a friend? Aku rasa kan dia ni kalau tak keluarkan duit dia mesti x ade org nak kawan dgn dia. Korang x kesian ke dgn org mcm ni? Nampak je hidup dia mcm best duit melimpah ruah ni..sana sini terbang, ade private jet sendiri, nak makan cakap je hujung dunia pun orang sanggup carik, tapi bila sebut pasal kawan macam kena bayar , macam kalau dia nak beli hanjeng dia bayar macam tu la dia nak carik kawan. Kita pun tau dia ni ade je kawan2 di kalangan celebrities tapi setakat seronok masa parti je. Sedih kan?

It makes me feel quite lucky because I do not have to pay to get a friend, apatah lagi kawan baik. Even diaorg tu jauh je dr aku sekarang ni, tp rasa macam dekat je. Macam Kak Shima yang aku boleh BBM tak kira siang malam suka ati aku je, haha! Yang aku suka2 ada "bilik buyui " dekat rumah dia..LOL! Dgn Mr I yang macam dia tgk tv sama2 dgn aku at the same time even rasa jauh, thanx to the technology! I only said a few ramai lagi kawan2 aku yang buat aku rasa macam diaorg ada dekat keliling, dan tak perlu aku carik duit semata2 nak buat reality tv utk carik kawan. Terima kasih banyak2. Hope this friendship will never end. Amin.

Buyui




3 comments:

Anonymous said...

member tambah dosa ngumpat pun ramai gak kan??? hahahaha.........sampai naik lembik keypad bb ngutuk and mencerca rancangan kegemaran........ terima kasih pada teknologi (ko tak rasa ayat ni poyo ke? so poyokist!!)

jejaka anggun said...

dah dia tak tau nak buat apa ngan duit dia lah samapi terpaksa kuarkan citer bengong mcm nih....

Buyuiazliana said...

finally dah boleh comment yey!!

Mr I :dah kalau x ckp terima kasih kpd tech nk ckp time kasih pd sape?

JA:RJ ckp dia ni bodo gila la ptt dia p blajar at least bapak dia mampos leh la dia amik hilton biz tu manage elok2..sgt la bangang