Monday, July 18, 2011

when a stranger called

Di pagi sabtu yang hening dua hari lepas. Aku syiok tdo, [sila speku sendiri aku tdo lagi pukul berapa?heh!]

Si credit card service centre call, kalau org2 ni call korang tau la ape diaorang nak kan?mesti la nak offer macam2 la kan.

Aku yang mamai2 ni, angkat la even number tak kenal pun. sebab bila aku jauh dengan abah aku akan paranoid bila nombor tak kenal calling, especially number belah2 utara. mana lah nak tau anything bad happens. ada sekali telefon tgh drive nombor tak kenal belah2 utara, dan2 tu aku call balik, sekali wrong number.pfftt.. dan pernah jugak si montek call tengah2 malam kena marah dgn aku sebab aku terkejut. korang tau la kalau adik beradik call tgh2 malam ni , seriyes aku paranoid la. ish tak elok camni tau.

Ok berbalik pada citer tadi, so aku angkat, unfortunately kena pulak dengan nombor ni, so bla2 dia offer termasuk la pakej umrah la..cuti la..yang penting safety dari kena kacau dgn mana2 agent jualan di mana mengikut katanya selalu menganggu customer2 mcm aku ni. wah bunyi kau macam ko penyelamat dunia bernama action kamen sangat kan...?

Aku pun tadah je telinga dengar sebab tgh mamai kan?kalau aku sedar mmg kena tarbiyah dah dengan aku. Itu pun last2 kena gak tarbiyah dgn aku. hehe!

3 kali aku tanya "ni offer ni free kan?Tak de charge?free kan?Tak kena bayar kan?". Dan berkali tu jugaklah dia duk cakap "ye cik azliana, free of charge sebagai tanda penghargaan kami kepada anda," . Wah bunyi macam aku ni pemenang gores dan menang sangat.

Lepas tu 80% lagi aku berjaya masuk perangkap dia, sekali dia sebut.. "RM 599" . aku pun "apa?ulang balik apa yang RM599?". So dia cakap "Sbg service, kami bukan bussines ye cik azliana, ni sebagai penghargaan kepada cik, ni sebagai DUIT KEPADA SERVICE TADI,"

Celaka tak bunyinya?Tadi awal2 aku tanya 45 kali ko cakap tak ade charge, tetiba tang mana timbui pulak RM599 tu bangang?Sekali aku cakap la balik "Oh...mula2 tadi cakap tak ada kan...ni tetiba ada pulak, kalau kena bayar, SAYA TAK NAK LAH.." Amik kau. Mesti putus harapan dia. Sukalah kan aku nak ke tak nak. Tapi dalam hati ni aku bermunajat supaya tak cair dengan kata2 nista dia, ni jenis orang pandai cakap ni.

Sekali kotang tau dia cakap ape, "Astaghfirullah/Subhanallah/Ya rabbi/Ya Allah [aku tak pasti dia cakap yang mana satu sebab kerap sgt dia bercakap sejak 40 minit yang lalu sebagai kepala ayat, ee x gemo betol la aku org mcm ni!Tapi aku pasti ALHAMDULILLAH je dia tak sebut lagi], awaklah satu2nya orang yang tak nak , kenapa...???Awak nak ke agent selalu kacau awak?" Eceh. Kecewa sangatlah sebab aku tak nak kan?

So, aku pun cakap "Tak apa, biar la saya pelik dari orang, saya x kisah agent kacau saya,". LOL. Agent semua aku gurau je , jangan ambik seriyes apa aku cakap, aku nak tepis si sakai ni je.

Sampai ke sudah dia dok pujuk dan aku sampai ke sudah la cakap tak nak. Dia dah naik suara dengan aku dah masa ni , sekali aku cakap "Awak mana boleh marah saya , saya kan customer?". Tetiba kan?. Lepas tu dia cakap "Saya dah activate ni payment,". Lagilah bangang. Ko ingat aku ni bangang macam ko baru abes sekolah ke. Hergh.

Lepas tu dia dah putus asa [tak tahu ke hati aku kering?] terus letak telefon. Lah!Sentap kew??Ada aku kisah?

Elok je tadi istifar bagai bila dah marah salam , terima kasih pun dah tak reti kan.

Rupanya my boss pun pernah kena macam ni, boss aku lg best, sebab the caller tu dah bagi no phone semua kat my boss tu [tataulah nombor betol ke tak], so by boss text balik.

"Semoga berbahagia hidup anda dengan kerja menipu orang."

Mampu?

Buyui

1 comment:

jejaka anggun said...

gittu.... kalo aku siang2 dah letak tepon sebaik aku dgr dia ckp hello, selamat petang...