Tuesday, January 11, 2011

khidmat masyarakat:pasal anak2

ok ini cerita sang ibu yang excited [yes kali ni mmg excited bukan sexcited..haha!] melihat perkembangan anak, maybe x ckp la sembang pasal perkembangan anak dgn kawan2 sepejabat, org depan umah , blakang umah, mak bapak sedara mara..dia masuk pulak keseronokkan dia melihat perkembangan anak dia dalam status FB pulak..[FB la..twitter aku x jumpa lg minah ni..kalau ada koser aku nnk bg semak timeline aku]

antara keterujaan sang ibu [ibu la selalu bapa2 ni lite2 je x bape nk tunjuk] especially awal2 tahun ni masa anak dia masuk sekolah la, walaupon tadika je baru..ok lah i know aku bukan mak org, aku x rasa lagi, ade je kawan2 aku yang cerita pasal anak2 dia...tp x la over mcm kau, hari2 ok dah jadik mcm ape je....korang bayangkan dok citer pasal anak dia p sekolah , anak dia buat ape kt sekolah hari ni..sekolah 5 hari kan?yess...5 hari citer pasal anak p sekolah, maybe hari minggu igt budak tu x sekolah x de dah citer..lahhh ade jugak...citer pulak ape anak dia praktik ape yang belaja kat sekolah..LOL..harini aku tgk dia tunjuk ape pulak anak dia lukis segala...aku rasa macam tu FB anak dia lak...buat la mcm si cher anak dia ada dua kan...so dia create FB anak dia asing2...hahahahaha!x suka hide aje...eh tp aku suke je hanok2 hekanku itew..jgn kata aku x suka budak ke ape erk...

eh para2 ibu yang membaca janganla terasa dengan bebelanku kali ini, ok je korg excited dgn anak...ai paham, tp agak2 la kan...perlu ke buat progress report and one more thing ni aku ada tgk kt Oprah dulu pasal keselamatan la, kan kita tau rmi je org jahat kan?then pandai lak hack sana sini...x ke korg pikir x bahaya ke korg reveal citer pasal anak banyakkkkk sangat...?mmg ade kes...org jahat ni hack ip address sume, then anak dia kena culik!so beware okies kawan...bukan x boleh tunjuk anak2 anda yg comel2 itew...silakan..tapi agak2 dan beringatlah sama ok

p/s:pasni FB dh close mana lak minah tu nak bg report pasal anak dia kat tadika tu?blog la kot?

Buyui

3 comments:

fatin said...

very true la buyui. x yah pk bende lain.. just fikirkan ttg keselamatan anak itu.. bahye citer sume ..segala kan..
nota kaki:beringat sebelum kne

jejaka anggun said...

so biler hang nak beranak?

Buyuiazliana said...

fatin:carefull ok..jaga irizz elok2

JA:aku tunggu hang la beranak dl.ok dh ke peranakan hang?