Saturday, October 16, 2010

homestay??eee...tobat...!!!

syukurr....dah jumpa DUNIA balik lepas baru 3 hari ai tiada di alam maya...mmg membuktikan betul internet betul2 dah menguasai diri ai..tahniah!!

even baru 3 hari je...dh rmi mencarik ai..SMS cher tanya mana ai hilang [nampak sgt lama dia kata ai hilang semninggu] , Message from Mrs M tanya kat kampung tu MASEH x leh pakai broadband ke..Mrs M..i balik kampung org..bukan kpg ai..kalau kpg ai sah2 la boleh online 24 hours my dear..sigh...

tapi disebabkan pengalaman yang ai rasa depa ni nak aniaya aku ke?menyebabkan ai dah ckp dkt ko ordinator course ni yang baik hati [nak layan kerenah ai ala2 diva ni] thn dpn ai nak jadik co ordinator prgram home stay ni NO 1 AKU PALANG PANGKAH DULU..herghh!!

nasihat ai kepada tuan rumah homestay itew.."hey makcik kalau setkt ko nak duit dana buat bilik air je + duit sbb ko ng mkn + duit lain2 [sape umh nk jadik homestay dpt semua ni uols] baik x payah buat kalau ko buat tetamu ko tercangak2 di bumi asing...mcm ape je tau...saya pun x hingin la datang umah mak cik setakat nak hadap muka kelat makcik tu..bukan saya letak pisau ugut makcik kalau x tumpangkan saya saya bunuh ke...dahlah mentol bilik air saya kena tukar dgn lampu bilik sendr..tetb saya jadik handy woman ni ape hal?herghhh...maka x payah la buat2 pelik kol 7.30 pagi saya dah terpacak dgn beg tunggu org amik..kalau nk ikut sy kol 3 pg dah sy nak balik ok..pakkal je saya x bwk kete sendr..kalau x lama dh saya terjun tingkap balik umah saya..."

tu nasihat saya..nasihat saya kepada pembawa bot yang tgk kunang2 tu "ha awak pulak...kalau sah bot tu sangkut tgh2 sungai tu makin lama makin kedalam spi dh menconget tu..org suruh patah balik..patah je lah..ni ko degil benar nak terus tu kenapa..dah la sungai tu byk udang [kalau byk udang...maka ada ape uols?] ko x nampak ke bini ko dok membaca2 doa sbb takut tu...sakai...x kisahlah x tgk kelip2 pon...berlambak je nanti leh tgk lampu....ko kenal x bandar I city tu hape???"

ni lak nasihat ai kepada ketua homestay kt situ "pakcik la..isk isk...adakah tgk botol koleksi pakcik tu dah ala2 pergi tgk tempat kelly ng simpan botol [sebijik mcm stor tu..] satu budaya kita pakcik...karang tak pasal2 si V ngn M tu igt org Mesia ni mmg peel dia ngutip botol..." pelik la..bapak sapa ni?tu lom lg dia dok nunjuk2 koleksi mug dia..pitamlah pakcik ni syok sendiri..

kesimpulannya...mmg rasa nak bunuh diri 3 hari 2 mlm kat situ lah..herghhh...so no pic..tu u Mrs M..there will be no pic like this ok?x sempat nk feeling2 kemban ke hape..mmg x de mood langsung!


p/s:baik ddk homestay x de tuan rumah tu lg bagus...x pon wt je homsestay kat Kpg Baru kompom tgh mlm aku hilang..ngeh ngeh ngeh!


Buyui

5 comments:

jejaka anggun said...

drpd stay kat homestay... baik stay kat home jer....

Buyuiazliana said...

JA-tu la sapallll....!!!!!

azataq said...

isk isk isk......

MarriageForIdiots said...

kesiannye uuu...tul ke bot dah nak tengelam? omg. life jaket ada tak?
baik pakcik jual botol2 kaca itu,dapat duit tau recycle botol.
feeling feelin kemban? haha !
i boleh terbayang jiwa u terseksa & merana kt Hellstay tu tak sabar nak balik! (karena aku pun dah ready satu bag luggage just in case!)Sib baik ko tak gantung diri kat kipas..eh, ada kipas ke

Buyuiazliana said...

MM:ada la kipas...ko ni..hina la aku kena kipas pakai newspaper..hahahaha!