Tuesday, August 31, 2010

luahan hati utk ko kawan aku yang baik

aku ni kadang2 hangen jugak la dengan kawan rapat2 aku sendiri..maybe pesen diaorg kot jugak jenis suka gurau tapi ai x suka okeh..pada ai macam korang ni nak nyindir aku ke...nak ape ke aku pun tatau lah..ke aku je terlalu sensitip...tapi apesal satu group of my friend ni je suka cakap2 macam tu ha?lama2 naik jelik tau tak...??


macamnye situation macam ni la..tadik i called her..mintak tlg pesan a few things barang2 nak raya..semua instant punya uols..ye..aku ni bukan jenis macam orang2 lain uols..raya kena ade segala persiapan head to toe lengkap!langsir nak kena baru tiap2 tahun [tp thn ni ade bajet kebetulan lak nak dekat raya ai beli la baru sebab umah kt kpg tu lama dah sgt langsir lama tu tak dihantar ke dobi [tu pon dia kata ai malas basuh la sendr..astaga...nak ke washing machine tu mogok sebab 3 hari 2 malam kerja x benti?] so nak la pergi basuh..dah tu x kan nak biar rompong lak...senang lak org nk skodeng kan..?fyi umah ni ada la kot x spi 5 thn br ai duduk..lepas tu nak sekali buat langsir hazabb uols belanja dia...sapa2 pernah pergi umah ai dekat kpg tu tau la keadaan dia cmne..so jgn pelik lak apesal selama ni x basuh ke langsir...basuh..tp tara [amik ko bahasa kpg.com aku dh kuar] nak nunggu siap tu rompong umah aku tu...eh panjang lak explain..muehehehhe!] tu pun x abes2 la her aunty dok cakap [for me ai accept macam perli nak kata aku beriya nak raya..x suka okeh "amboi...sakan hangpa raya no..." waduh2 kalau sekali boleh lagi aku melemparkan my fake smile..kalau berkali2 ada jugak rasa nak keluar montah ikan..sambil feeling2 lempang 2 kali kiri dua kali kanan..


mula2 nak carite pasal kisah ptg tadi...dah lompat citer langsir ni apehal?muahah!ok citer petg tadi..i called her..kan nak mintak dia pesan kat org yg ai pesan tu esp ketupat..iye..aku x reti buat ketupat..so?boleh x ayat dia macam ni "isk hangpa ni..ketupat pon nak order..buat la sendiri.." so ai jawab.."mak aku pon dl wt ketupat failed..ni pulak aku.." dia jawab "hangpa pecah la tradisi.." ai diam je koser la nak jawab panjang...[mmg aku dh cmtu..koser nak cakap nak tekak ai akan diam] nampak sgt dia x kenal lagi family ai macam mana...ni ketupat pulut yg palas tu tau uols kenal kan..?family ai ni...dah la sume ketupat bagai ni bukan pulut je...ketupat nasik pon kureng..sume jenis tala [tala pulak kuar dah] makanan berat nasik sate bagai pagi hari...eh ketupat pon berat kan..?tp mmg x jalan la..abeh kuat pon sepanjang raya mau la kot 2-3 bijik je..abah lak mmg aku dh haramkan ketupat tu..pulut tu satu angin..lg satu lemak...ohh cukup2lah dia hentam kari tu...so ai just order utk kot2 ada askar mana hala datang serbu je hari raya..so perlu ke aku berpeluh ketiak bagai kasik diaorg mkn? mengapa perlu bersusah payah...oh my dear friend aku rasa nak dekat 3 thn dah ko kenal aku..still lg x paham cara idup family aku?biskut raya pun sama..dari zaman arwah mama ada lagipun sume main beli je...ade la kot 2 kali je mama pernah buat tp sejenis dua..so this time ai hanya beli kuih yg adik2 aku makan je..tart nenas n almond london..tu pon untuk tekak adik2 aku je..abah lagilah manis2 pun dia lama dh haram makan..so perlu ke ai susah2 payah..org datang raya pun hadap ke kuih raya macam makan nasik?x kan...?so x perlu la keluar lg ayat maybe bergurau pada kau tp x pada aku.."hangpa ni buat2 la biskut raya..." aku lempang karang nak?


satu lagi tlglah jgn tanya soklan "hangpa baju raya thn ni kaler ape..beli dah..siap dah?" kalau ai cakap ai x sambut raya melampau x?tp pagi2 raya mmg dh amalan family ai x de salam cium tgn kaki sume tu..nanti2 buat blk kan...?so for me hari raya..ai x sabar nk tunggu sbb nak cuti panjang tu je...kalau org datang aku kasik la makan ape ptt..x kan nk bg air kosong pulak kan...?kalau la ko kawan baik aku mesti ko x kan tanya soklan2 yang aku rasa ko ptt tanya kat budak darjah 1 kot..adik beradik ko rmi x pe la..aku adik dua ngan abah..tu je ...so nak meriah2 nak buat ape..janji time cuti panjang leh lepak ramai2 tgk tibi spi dua tiga pagi even citer p ramlee je sambil makan2 kuih tat tu ai dah suka dah...


different people different la dia punya preparation raya kan...?up to u la nak sambut beriya ke x...jangan la ditanya2 soklan mcm tu kt aku boleh...?kalau ko rasa aku mcm beriya nak raya it's all coincidence ok..kebetulan je tu..period.


ha tambahan...sama je kan...penat tau nk pikir nak kena buat macam2 hari raya pada ai yang anak sulung ni tapi x kawen dengan kawan2 aku yg dah kawen tu..tp bezanya satu je ai tak perlu nak pikir nak beli baju raya anak2..tu je...so ai amat jeles org ade mak boleh la rileks2 lagi pagi raya...tapi aku..menangis ketiak okeh...ye la even ai macam ala2 x sambut raya..tu...segerombolan askar2 yang datang tu..nak jugak la sambut dioarg kan...keji pulak tetb aku wt drama halau depa balik...kan...?


p/s:maybe aku yg terlalu sensitip and i miss mama :(


Buyui

No comments: